20.2.10

ciri-ciri blog yang sy suka singgah setiap hari "sy yg suka"

assalamualaikum & hye hye hye 

nak wat karangan bahasa melayu ni.huhu.sbb kita kenalah...*ok x nak merepek dah.*


antara ciri-ciri blog yang saya suka singgah dan baca setiap hari adalah ;-

1) blog yang kemas, tersusun, simple, tidak terlalu padat dengan widget2 comel ke macho ke widget bagi tikus ikan kucing makan ke.*dulu sy ada widget tu walaupun xde fungsi.huhu*

2) photo blog dengan gambar2 yang jelas & menarik.biasanya blog2 si photographer2 profesional.

3) blog yang kurang gambar tapi mempunyai cara penulisan yang sangat2 menarik utk dibaca.cara penulisan yang simple, menenangkan hati, padat & bermakna. ataupun kelakar, spontan, sempoi & boleh buat aku tersenyum sorang2.huhuw~

4) blog yang cool, rileks, ikhlas menulis untuk tatapan semua.(^.^)biasanya blog2 da'i yg penuh dgn tazkirah & cerita2 teladan.he2.jujur ni.

5) blog yang mempunyai bnyak tutorial2 berguna, info2 terkini, petua2 kesihatan & kecantikan bukan sahaja kepada blogger2 tp kpd semua pembaca.

6) blog yang kreatif, unik, outstanding lain daripada yang lain tidak kira dari segi template, theme, header, atau apa2 saja. 

7) blog yang mampu buat sy berfikir, terfikir dan kagum



*dah.stop wat ayat2 baku.penat.x reti la.huhuw*

kesimpulannya setakat ni selama aku berbelog  juz ade 2 blog je yg  btol2 wat aku tercari2 siap search lg kt google sbb blog die xde follower widget.so susah nak baca latest update.blog die sangat cool & macho.wlaupon xde follower & die juz cite tentang kisah hidup die hari2 tp da bole buat aku happy & seronok baca kisah idop die sampai kadang2 rasa mcm nak masuk dlm life dia yg sgt happy & ceria tu.huhu.



till then,......daa (^.^)

21 comments:

  1. blog saya?
    suke x?
    hehe


    jom join contest
    heee
    ;)

    ReplyDelete
  2. eh...macam ciri-ciri blog aku je?

    Oh tidak...

    ReplyDelete
  3. err..blogku tergolong tak??=)

    ReplyDelete
  4. joe ur blog ok
    coz x serabut n simple plus bnyk tutor
    i loike~huhu

    tp biasanya blogger laki mmg ske yg simple2 kan
    girl je yg ske widget comel2 ni.hehe

    ReplyDelete
  5. wahh!!!
    lebih kurang secret admirer la...
    hahhaaaa

    ReplyDelete
  6. setuju =)

    plus no short form..
    tak paham nanti..

    ReplyDelete
  7. uish..tu susah nak buat ou..=)..!!aperpon..janji blog ringan2 tu penting sangat dah..kalau berat2 nanti slow pc orang..XD..

    ReplyDelete
  8. nice blog...
    sweet n simple gitu...
    (^_^)

    ReplyDelete
  9. shah : dan2 je kau.haha.blog kau ok la.memang menepati ciri2 blog kesukaanku.awww~

    ze : aku ske blog kau sbb dlu aku nak sgt template wane oren itam tu tp da rmai sgt org gne.x outstanding la plak.tp blog kau ok la.simple n kemas.baru 2 bln tp da femes.bole tahan.huhu

    ReplyDelete
  10. mie : secret admire sesangat.tp dua2 tu pompuan tau.huhu.

    huda : yup.biasa s.form gne utk msg je.sikit2 ok lagi tp kalau da sume s.form x best la.

    kauru : betol2.rse malas nk bkak blog yg berat2 ni.hu2.tp blog sy bnyk pic berat gak kot.haha

    flygurl : tenkiu.merci beucop. (^.^)

    ReplyDelete
  11. belog eden kah??ngee~..

    ReplyDelete
  12. same taste, suka baca belog as u did mentioned! :D

    ReplyDelete
  13. ok...sy akan jd penulis seperti itu...hehe=)

    ReplyDelete
  14. ahmad n ween kite mmg same taste kot.he
    tp hanis juz be urself.
    x kesah cmne nak tulis
    lain org lain taste.
    it's juz my opinion.
    huhuw

    ReplyDelete
  15. eh... sah anda suka blog saya kan?? sebab saya prasan.. ahahaha

    http://tubelawak.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. blog kau mmg wat aku tergelak tiap kali masuk.
    hahahaha.
    lawak x tahan.

    ReplyDelete
  17. AKU SUKE SUME BLOG ORANG..
    YG PENTING X GEDIK @ NGADA2 YG MELAMPAU..

    ReplyDelete
  18. mesti suka pg blog saya kn? hahaha..

    ReplyDelete